رئیس فدراسیون صادرات انرژی: به دنبال ایجاد صدایی واحد برای رفع مشکلات هستیم

dddd

یکشنبه، 21 اسفند ماه ضیافت دیدار پایان سال اعضای فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران با حضور رئیس، دبیرکل و جمعی از اعضا در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

2024-03-11 13.22

به گزارش روابط عمومی فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران، در این نشست، حمیدرضا صالحی، رئیس فدراسیون با اشاره به اینکه این تشکل از اسفند 1392 در اتاق ایران شکل گرفته و اکنون 21 عضو دارد، گفت: «محور فعالیت‌های فدراسیون براساس توسعه صادرات غیرنفتی است و می‌توانیم بگوییم که 60 تا 65 درصد از فعالان حوزه صادرات غیرنفتی عضو فدراسیون صادرات انرژی هستند».

او ادامه داد: «در حال تنظیم تفاهم‌نامه‌ای با سازمان توسعه تجارت ایران هستیم تا فعالیت‌هایی که تاکنون در حوزه انرژی در دست دولت بوده را جزء مسئولیت‌های فدراسیون تعریف کنیم. چرا که سیاست‌های دولت در حوزه انرژی آنچنان که باید موفقیت‌آمیز نبوده است. می‌توانیم با دولت به توافق برسیم تا اعضایمان در صادرات نقش داشته باشند و ایران را به هاب انرژی بدل کنیم. معتقدیم اگر دولت نواحی لازم در حوزه انرژی را به بخش خصوصی واگذار کند، مشکلات موجود مانند ناترازی برق در تابستان و ناترازی گاز در زمستان را در دو تا سه آینده مرتفع می‌کنیم و درآمد خوبی ایجاد خواهیم کرد».

صالحی با تاکید بر اینکه فدارسیون صادرات انرژی به دنبال رفع موانع است، گفت: «باید بتوانیم درآمدهای ارزی ایجاد کنیم، توسعه صادرات می‌تواند کشور را از درآمدهای نفتی بی‌نیاز کند. در افق 1404 قرار است 80 درصد درآمدهای کشور از صادرات غیرنفتی باشد، اما امروز صادرات افت کرده و طبیعتا ناشی از سیاست‌های نادرستی از جمله ارز چند نرخی، مشکلات اساسی حوزه‌های بالادستی اقتصاد کلان و اقتصاد دستوری است».

او ادامه می‌دهد: «ما در فدراسیون در کنار هموار کردن مسائل اعضا، بنگاه‌ها و تشکل‌ها به دنبال ایجاد صدای واحدی برای رفع مشکلات داخلی و حضور در میادین خارجی مانند سومین دوره نمایشگاه اکسپو هستیم تا توانمندی‌هایمان را به اشتراک بگذاریم».

رئیس فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران با انتقاد از عدم حضور چهره‌های تاثیرگذار و بخش خصوصی در هنگام تدوین لوایح و قوانین، تاکید کرد: «زمانی که دولت به بخش خصوصی نیاز دارد باید با او تعامل کند و نکات و نظرات این بخش را جویا شود. باید برای بدنه بخش فنی و کسانی که اهلیت دارند و هنوز در کشور باقی مانده‎‌اند، امنیت اقتصادی ایجاد کنیم، آن هم در شرایطی که موضوعاتی که دغدغه ماست، برای دولت و حاکمیت نیز حل شده باشد».


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، شنبه 08 اردیبهشت 1403 11:04 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد