پیام نوروزی رئیس فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران

 ل

رئیس فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران ضمن تبریک سال جدید، برنامه و اهداف این تشکل در سال 1403 را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران، متن پیام حمیدرضا صالحی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال را شاکرم که بار دیگر نظاره‌گر تولد دوباره طبیعت و رویش بذر امید و طراوت در جهانیم. سال 1402 را علیرغم مصائب جمعی و دوران گذار در فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران، با تلاش و همدلی اعضای محترم فدراسیون، هیات مدیره، دبیر کل، پرسنل دبیرخانه و تمامی عوامل و زحمت‌کشان حوزه انرژی در کشور پشت سر گذاشتیم.

سال پیش رو با انگیزه و امیدی مضاعف در راستای اهداف و منافع اعضا پیش خواهیم رفت و به عنوان تشکلی فرادستی با 21 عضو به دنبال توسعه و افزایش تعداد اعضای فدارسیون خواهیم بود. در سال 1403 در تلاش خواهیم بود تا بیش از گذشته صدای واحد اعضایمان برای حل مشکلات حوزه انرژی باشیم و در عین همراهی با دولت، مجلس و نهادهای حاکمیتی مطالبه‌گری در اصلاح لوایح، قوانین و طرح‌های در دست بررسی را دنبال خواهیم کرد.

مجدانه به دنبال اخذ کرسی در شورای عالی انرژی هستیم و در این مسیر تفاهم‌نامه‌ای با سازمان توسعه صادرات ایران امضا خواهیم کرد. تفاهم‌نامه‌ای که می‌تواند هدف از پیش تعیین شده ما را که همان تبدیل ایران به هاب انرژی منطقه است، تسهیل کند. همچنین با برنامه‌ریزی به دنبال حضور در کمیسیون‌های مشترک با وزارت صمت هستیم تا از طریق فدارسیون موضوعات و مسائل حوزه انرژی را به صورت موثرتری منتقل کنیم.

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران در زمینه همکاری با نهادهای صادراتی مانند صندوق ضمانت صادرات از گذشته نمایندگی کارگزاری داشته است. در سال جدید در زمینه کارگزاری بیمه صادرات در مسیر کاهش هزینه بیمه‌های صادراتی حرکت خواهیم کرد و از سوی دیگر پیگیری می‌کنیم تا صندوق ضمانت بتواند ریسک‌های بزرگتری را برای بنگاه‌های صادراتی پوشش دهد. در این زمینه قدم‌های خوبی برداشتیم اما آگاهیم که با آنچه ایده‌آل ماست، هنوز فاصله داریم که به بخشی از آن به دلیل تحریم‌ها و بخشی هم به دلیل مشکلات داخلی صندوق مانند سرمایه ضمانت توسعه است.

حضور در نمایشگاه‌ها و پاویون‌های بین‌المللی یکی دیگر از برنامه‌های اصلی فدراسیون در سال 1403 خواهد بود و برای همکاری با اتاق‎های مشترک تاکنون چند اتاق را هدفگذاری کرده‌ایم؛ در این مسیر تفاهم‌نامه‌ای را با اتاق ایران و عمان امضا کرده‌ایم تا در راستای اتصال به دو خط انرژی گاز و برق، فدراسیون محور این پروژه قرار گرفته و آن را اجرایی کند.

در سال 1402، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته انتخابات هیأت مدیره جدید را پشت سر گذاشت و در ماه‌های گذشته دوران گذار آن نیز به سر رسید. امیدوارم در سال 1403 ضمن پیگیری اهداف و برنامه‌های پیش‌رو، با افزایش تولیدات و فعالیت‌های رسانه‌ای ضمن گزارش‌دهی منظم به اعضا در انتقال و انعکاس درست برنامه‌ها در عرصه رسانه نیز نقشی موثرتر از گذشته ایفا کنیم.

ریل‌گذاری لازم برای حرکت این قطار گذاشته شده است و در سال 1403 با توجه به ظرفیت و توانی که احصا کرده‌ایم سال بهتری را برای فدراسیون و اعضای آن پیش‌بینی خواهیم کرد. محور آینده اقتصاد ایران بخش خصوصی است و فدراسیون در راستای گشودن در برای حضور بیشتر بخش خصوصی در اقتصاد کشور در حوزه انرژی بیش از گذشته قدم برخواهد داشت.
به امید ایرانی آباد و بهاری پر شکوه برای تمامی هموطنانمان.

 

 


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، یک شنبه 09 اردیبهشت 1403 12:46 ق.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد