نامه سرگشاده به کاندیدای دوره سیزدهم ریاست جمهوری

بیان شرایط سخت و بعضاً نامناسب اقتصادی – اجتماعی ایران قطعاً برای شخصیت محترم کاندیدای ریاست جمهوری دوره سیزدهم که در 4 دهه گذشته در مصدر خدمات دولتی و غیر دولتی و مهم تر در رده های بالای کشور بودند بسیار روشن است و شاید نیاز به بیان اضافی نیست . ولی وجود شرایط نامساعد جاری کشور و وجود عوامل تورم زا و کمرشکن برای اقشار جامعه ایرانی و به زیرخط فقر بردن انها و گرفتن شادی از بطن جامعه ایرانی همچون تحریم های بی سابقه اعمال شده بر کشور جمهوری اسلامی ایران ، شیوع ویروس مخرب و ویرانگر کرونا ، بالاترین نرخ تورم در منطقه خاورمیانه و یکی از 5 کشور تورم بالای جهانی ، پایین امدن شدید ارزش پول ملی ، نرخ بالای بیکاری در جوانان بالاخص طبقات تحصیلکرده و دانشگاهی و مشخصاً پایین آمدن رشد ناخالص ملی در یک دهه گذشته تصویر نامطلوبی در آینده پیش روی ملت شریف ایران قرار داده است . شما شخصیت منتخب با شعارهای متفاوت و در نهایت یک سو در مبارزات انتخاباتی تان در یک مسیر یعنی اعتلای ایران اسلامی عزیز و بهتر نمودن وضعیت معیشتی و روانی جامعه هم سو هستید. قطعا مستحضرید که وظیفه خطیر برای رئیس جمهور منتخب در مسیر آینده خواهد بود .
فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بعنوان یکی از فدراسیون های بخش خصوصی فعال در کشور متشکل از نزدیک به 30 انجمن ، سندیکا و فعالان اقتصادی و با در اختیار داشتن نزدیک به 45 هزار نفر کارشناس، متخصص و مدیر قطعاً به اندازه کاندیدای محترم ریاست جمهوری دغدغه حل مشکل سرزمین آبا و اجدادی خود را دارند و تا این مرحله تلاش های خود را در این راه مبذول داشته اند به منظور اعلام نظرات این گروه بزرگ بخش خصوصی توصیه هایی در این نوشتار و در این نامه سرگشاده به کاندیدای محترم ریاست جمهوری دوره سیزدهم که قرار است 4 سال سرنوشت ما را به دست بگیرد به شرح ذیل تقدیم می نماید :
شفافیت و صداقت کامل در گفتار و کردار ، بدین معنی که انچه در مبارزات انتخابی به مردم شریف ایران وعده داده اید به آن عمل نموده و در محضر خداوند خود را متعهد به انجام آن بدانید .
ما معتقدیم که تا زمانیکه در دو محور تعامل با بازارهای خارجی و بین المللی از یک طرف و از آن بسیار مهم تر جلب اعتماد داخلی توسط رئیس جمهور منتخب پیگیری نشود در 4 سال پیش رو نیز ما راه به جایی نخواهیم برد و بدون تردید 4 سال دیگر در همین نقطه و با همین شرایط همین دغدغه ها را خواهیم داشت .
داشتن یک نقشه راه برای حل مشکلات عدیده جاری در مملکت که در صدر نامه به مواردی از ان اشاره شد قطعا نیاز به همکاری کارشناسان متخصص ، معتقد ، دوستدار وطن دارد ما چنین ادعایی نمی کنیم تمام کارشناسان خبره در بخش خصوصی هستند ولی به ضرص قاطع معتقدیم هسته اصلی فکر و عمل در بخش خصوصی جوامع حال حاضر جهانی من جمله جامعه ایرانی است که بایستی این توانمندی با امکانات فضای دانشگاهی کشور عزیزمان ادغام شود . رئیس جمهور منتخبی موفق خواهد بود که بتواند این دو بخش را به هم نزدیک و تجمیع نماید .
در نقشه راه پیشنهادی رئیس جمهور منتخب قطعا بایستی به حل مشکلات به صورت کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت البته با توجه به 4 سال عمر ریاست جمهوری برنامه ریزی عملی نمود این یک نگاه علمی و مهندسی است و با حدس و گمان نمی توان به ان دست یافت .
کشور ما در شرایط حال نیاز مبرم به جذب سرمایه از منابع خارجی دارد و همانطوریکه فوقا نوشته شد و این جذب سرمایه بدون تعامل با دنیا میسر نخواهد شد دولت اینده بایستی به قوانین بین المللی در این مورد احترام بگذارد و البته گفتگو با کشورهای جهان بالاخص در امور اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی اول با حفظ منافع ایران باشد .
همانطور که فوقا تاکید موکد شد بدون اعتماد داخلی و جلب نظر احاد ملت شریف ایران هیچ دولت منتخبی در طول 4 سال اینده موفق نخواهد بود نگاه ما بر این است که ما نیاز به یک وحدت ملی و مشارکت همه اقشار در سرنوشت شان با اصلاح سیستم ناکارامد فعلی و البته گماردن افراد متخصص و با تجربه داریم . این اعتماد بایستی در نقشه راه کوتاه مدت حداکثر میان مدت در طول 4 سال به وجود اید .
در کلیه مناظرات 7 کاندیدای محترم مرتبا از کلمه مبارزه با فساد در ایران ، جلوگیری از فرار سرمایه های ایران به خارج از کشور و انباشت ان در بانکها و موسسات بین المللی بحت شد . هیچ کدام از 7 کاندیدا راه حل صحیح ، عملی و منطقی برای پیشگیری از این پول خواران ارائه نداند .بدون شک رئیس جمهوری منتخب موفق خواهد بود که در پلان کوتاه مدت به این معضل اجتماعی که موجب حذف اعتماد جامعه ایرانی به دولت و نظام گردیده است پاسخ دهید .
فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران اماده تبادل نظر و همکاری با رئیس جمهور منتخب مردم در 4 ساله اینده می باشد و در اولین فرصت اتی با توجه به نگاه های ارائه شده در این نامه سرگشاده پلان راهی برای نگاه به حل مشکلات عدیده کشور تقدیم خواهد نمود .
به رئیس جمهوری منتخب توصیه می نماییم بخش خصوصی را از خودتان بدانید ما برای کمک به شما هستیم به ما اعتماد کنید.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom








معرفی فدراسیون

فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بمنظور ساماندهی تشکلی فرایندهای تولید و صادرات کالاها و خدمات صنايع انرژي ايران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در حوزه صادرات كالا و خدمات حوزه انرژي ايران و دفاع از منافع مشروع اعضاء، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به استناد بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل گردیده است.

ادامه مطلب

انجمن‌ها و شرکت‌های عضو

ساعت سرور

امروز، پنج شنبه 09 فروردین 1403 11:24 ب.ظ

ورود به سیستم

کاربر گرامی، در صورتی که ثبت نام نکرده اید روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید. شایان ذکر است جهت استفاده از کلیه امکانات سایت ثبت نام ضروری می باشد.


ثبت نام

ثبت نام اولیه در سیستم برای همگان رایگان می باشد